Kort i Fokus v 16

Denna vecka firar Kort i Fokus ett år. Vi har haft nya utmaningar varje dag i bloggen.
Och just nu pågår våran cybercrop på forumet.

Dessa korten har jag gjort till veckan.

Kort till en ettåring.
image942

Liftkedja. Det var otroligt kul. Det började med att Tootsie mailade mig ett kort som hon gjort. Jag liftade det kortet och mailade mitt kort till Rimna som liftade mitt kort och så vidare. Kolla in hela liftkedjan i det här blogginlägget.
image943

DT utmanar varanadra.
Jag blev utmanad av fruSolli, såhär skrev hon:
När du väljer motivstämpel till kortet vill jag att du blundar och pekar/plockar fram stämpeln du skall använda, basera kortet efter det och om det går gör då ett vårkort.
Använd någon form av paperpiercing dekoration, stort eller litet.
Någonstans på kortet skall det finnas med rosa akrylfärg.
Jag såg i ett inlägg i din blogg, från september, att du har en "notch and die tool" har du kvar den så vill jag att du skall använda den till kortet.

Jag lyckades sådär. Drog en stämpel och stämplade på flera olika papper som jag fogade samman, alltså paperpiecing. Över mönsterpappret målade jag med två olika rosa akrylfärger varav en är lite skimrande.
Det blev ju verkligen inte vårigt. Och min Noch and Die tool har jag gett bort.
image944

Jag utmanade pingvinmamman att använda tre olika färgläggningstekniker på samma kort. Kolla hur hennes kort blev i det här blogginlägget.

Va nu med i våran cybercrop på forumet. Den pågår ända fram till 23.59 på söndag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0