Recept på fiskgratäng

På begäran är här receptet på denna fiskgratängen som jag gjorde för ett par dagar sedan. Från boken "LCHF på mitt sätt" av Ulrika Davidsson.

1/2 paket fryst spenat, á 250 g
1 vitlöksklyfta
3 charlottenlökar
1 msk smör
100 g riven parmesanost
salt och svartpeppar
400 g vit fiskfilé, tex rödspätta
lite citronpeppar
1 dl grädde

Ugn på 200 grader. Tina spenaten något. Hacka lök och vitlök. Stek lök och vitlök i smör. Lägg i spenaten och låt bli varmt. Blanda ner hälften av parmesanosten och smaka av med salt och peppar.
Strö på lite salt och citronpeppar på fisken. Lägg en liten klick spenatröra på varje fiskfilé och rula ihop.
Smörj en form med smör och häll resten av spenatröran på botten. Placera fiskrullarna ovanpå och häll på grädde. Strö över resten av parmesanosten och gratinera i 20 min.

Jag körde på torsk, färsk spenat, gul lök. Tog både parmesanost och "vanlig ost". Men struntade i att blanda den med spenaten. Jag rullade inte ihop fisken utan la bara ner allting i formen. Tänkte att jag skulle byta ut citronpepparn mot svartpeppar och lite rivet citronskal. Men det glömde jag bort. Plus att jag hade några extra klickar smör på toppen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0