Småfix i pysselrummet del 3

Jag är så trött på alla olika saker i olika färger som jag har i pysselrummet. Vill ha allting vitt. Allt ska bli vitt!

Men det är visst ett tecken på mentalsjukdom, att vilja vistas i helt vita rum. Det hörde jag på nåt radioprogram. Det är säkert så.


Hur som helst, denna lådan har blivit solblekt och tråkig på ovansidan.


Med lite färg blev den vit.



Ett gammalt syskrin i tråkig träfärg.


Blev vitt den också.



Jag har sådananhär förvaringskorgar från IKEA. De använder jag som papperskorg på scrapbordet. Men jag tyckte att färgen kändes för knallig.


Så jag testade att måla på tyget. Det verkar funka ok, färgen verkar inte flagna än i alla fall.
Och då kan man ändå trycka ihop korgen så att den blir helt platt.
Jag målade med ganska utspäd akrylfärg, i flera lager.

Kommentarer
Postat av: Karin

Jättefint, blir så inspirerad! tack för att du delar med dig!

2011-08-16 @ 20:50:42
URL: http://pyssel.kratos.se
Postat av: Stina / Sagolikt Pyssel

Hahaha!!! Är det ett tecken på mental sjukdom? Haha!! Säg inte det till shabby chic-folket. ;-) Fast jag kan förstå det på ett sätt. För om inte annat kan man ju bli sjukt stressad av för mycket färger och intryck, speciellt om man är stressad sen innan. Och ja, jag har också haft dagar då jag vill måla allt vitt i pysselrummet. ;-)

2011-10-12 @ 08:32:28
URL: http://www.stinaglaas.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0