Garn från Pickles

Jag fick en garnleverans härom veckan ifrån Pickles i Oslo. Det var min kompis Katharina som var där och handlat åt mig. Tre härvor av Abuelita Tjukk Merino, som ska bli en Fransk Genser. Och elva nystan av Pickles Pure Thin Alpacka som ska bli en Vimpelgenser.
 
Vimpelgenser har jag påbörjat, eller jag håller på med förberedelserna i alla fall. Har gjort en provlapp och det verkar ha varit ett smart drag. Stickfastheten stämmer inte alls. Nu måste jag till stan och köpa nya stickor.
Jag håller även på att dividerar med mig själv om vimpelmönstret. Det ska vara sju färger, sju rader med vimplar. Men jag tycker att de minsta två blir för plottriga. Så jag kommer att ta bort dessa. Frågan är nu vilka fem färger som jag ska använda av de sju. Och i vilken ordning som de ska vara...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0