Sockutmaning?

Dödergök har dragit igång en utmaning att sticka raggsockor. Ska jag hänga på? Vet inte... vill ju sticka så mycket annat också.
Om jag ska vara med så kommer jag att göra gäst-raggisar som kan användas av gäster här hemma som tycker golven är lite kalla. Två par i damstorlek och två par i herrstorlek, kanske. Lite tjockare garn och tjockare stickor får det bli. Jag har inget sockgarn liggandes så det blir till att köpa nytt. 
 
Nyligen blev jag klar med ett par sockor till mig själv. Mönstret är Vanilla Latte Socks och de är stickade i Järbo Miniraggi på stickor 2,5. Det var första gången jag sydde ihop tån med maskstygn (heter det så? kitchener stitches på utrikiska). Blev jättebra tycker jag.

Kommentarer
Postat av: Katharina

Det var ett tag sedan jag var inne här och har även missat dig på några juntor. Attans vad flitigt du stickat. Och vilka fina grejer! Ska bli jättespännande att se vimpeltröjan när det blir dags för den! Håller själv på att "ravelrar" för att lista ut vad tweedgarnet som följde med mig från Pickles ska bli...

2014-04-11 @ 21:10:07
URL: http://knitarina.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0