Min första spetssjal

 
Jag är så himla nöjd med min allra första stickade spetssjal. En Maluka. Tyckte att det var lagom att börja med en som bara hade en spetskant och inte spets hela vägen. Jag tycker inte att det var särskilt svårt. Det enda som är knepigt är när en gör fel. Då är det väldigt svårt att se var/vad felet ligger och det är svårt att repa upp.
En hjälptråd med jämna mellanrum är toppenbra!
 
 
Sjalen är stickad i ett sockkgarn, Trekking från Tant Koftasom jag köpte på Fårfesten i Kil. Nästan hela härvan gick åt. Enligt mönstret skulle en göra 33 repetitioner av spetsmönstret men jag hade läst flera som tyckte att den då blev för kort. Så jag valde att göra 45 repetitioner istället.
 
 
 
 
Använde även min nyinköpta pusselmatten till blockningen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0