Garter Stich Ear Flap Hat

Gjorde en sådan här mössa till Erland tidigare i år men tänkte nu göra en lite mindre till lilla Kexet som matchar till koftan som hen ska få. 
Garnet var inte tillräckligt tjockt så babystorlek tycktes väldigt liten när jag började. Så jag repade upp och började i toddler-storlek istället. Då gjorde jag klart hela mössan innan jag insåg att den inte alls var nåt bra. Alltför ojämn och konstig. Repade upp igen och stickade om den på mindre stickor.
Halvnöjd med resultatet, fortfarande lie ojämt stickad och kanske lite för stor.
Mönstret är från Purl Bee och garnet är Merino Extra Fine från Pickles.

Kommentarer
Postat av: Pysselfröken

Så himla duktig du är på att sticka! Jag önskar att jag också kunde sticka eller virka men jag får hålla mig till papperspyssel. Väldigt söt liten fotomodell också :-)
Trevlig helg!
Kram Frida

2014-09-13 @ 18:24:18
URL: http://pysselfrkensblogg.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0